vrijdag 10 september 2010

Maskers

Tijd voor een nieuwe blogpost. Ik heb het al een paar keer links en rechts gehoord, en oké ik zal mijn gedachten weer eens op papier (of ja, op de pc) proberen te zetten.

Een paar maanden geleden begon het mij langzaam op te vallen dat ik iedere dag met hoofdpijn rondliep. Omdat ik een vrij lang traject achter de rug heb van bezoeken aan chiropractor, fysiotherapeut, neuroloog en weer de chiropractor, dacht ik dat de hoofdpijn door mijn zere nek kwam en had ik er lak aan. Tot twee weken geleden.

Ik ben in Deventer (waar ik nu woon) een willekeurige opticiën binnen gelopen, uiteraard een megadure want ik let daar nooit op, en hij heeft mijn ogen gemeten. +1.25, welja! Een paar weken later, vandaag, ben ik mijn bril op gaan halen bij een wat goedkopere opticiën. Sinds ik dat ding op mijn neus heb, heb ik het gevoel dat ik met een of ander masker op loop. Renée weg.
Nadat ik mijn bril op had gehaald, was ik naar school gegaan want ik had een hoorcollege. In het hoorcollege had ik zo ontzettend het gevoel alsof ik lucht was! Dat bedoel ik uiteraard niet mee dat ik me verdrietig zou voelen omdat niemand me zag staan. Ik vond het eigenlijk wel prettig! En toen ik het schoolplein afliep, had ik het gevoel dat iedereen naar me keek omdat ik een bril op had en dat nieuw was, maar natuurlijk niet! Iemand die me niet kent en dat ziet, vindt het doodnormaal.

Lekker, zo'n brilletje. Hoofdpijn weg, en fijn achter mijn maskertje mezelf zijn. Of zoiets. Hoeveel brildragers zijn er in Nederland?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten